Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazyková analýza internetových hiphopových magazínů
Vokatá, Lenka ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá jazykem internetových hiphopových magazínů. Jejím cílem je popsat jazyk charakteristický pro tyto magazíny na pozadí publicistického stylu a jeho žánrů a normy spisovného jazyka. Sledovány jsou magazíny Bbarák a HipHopStage, jejichž články jsou podrobeny jazykové analýze. Součástí práce je definice hip hopu a stručný popis jeho historie. Práce zmiňuje rovněž počátky hiphopové hudební publicistiky. Praktická část je tvořena jazykovou analýzou článků zvolených magazínů. Popisuje kompozici článků a zaměřuje se na to, jakými prostředky je navozován kontakt se čtenáři. Pozornost je soustředěna i na pravopisnou úroveň článků. Výsledkem analýzy je popis jednotlivých jazykových rovin a vyzdvižení charakteristických rysů jazyka internetových hiphopových magazínů.
Komparace přesahu pracovního času do volného času redaktorů online médií versus redaktorů tištěných médií
Tomková, Klára ; Kasík, Pavel (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Digitální technologie radikálně proměnily mediální prostředí. Zásadní je především rozvoj internetu a služby web, která na něm funguje a díky které vznikla online žurnalistika. Ta má určitá specifika, na základě kterých se práce online žurnalistů do jisté míry liší od práce žurnalistů tištěných médií. Kardinálním rozdílem pro můj výzkum je to, že online žurnalistika je na rozdíl od té tištěné, žurnalistikou v reálném čase. Toto specifikum umožňuje publikovat zprávy ve velmi krátkém časovém intervalu a téměř nepřetržitě. Toto je zásadní rozdíl od publikování zpráv pro tištěná média, jejichž polygrafické zpracování zpomaluje reakční časy tištěných médií. A je to také důvodem, proč jsem se rozhodla zaměřit na komparaci strukturování času online redaktorů a redaktorů tištěných médií. Především tedy na přesah jejich pracovního času do času volného. Ten budu zkoumat jak v běžném režimu tak při mimořádných událostech, které online žurnalistika reflektuje mnohem rychleji než žurnalistika tištěná.
Fotbalová online reportáž jako formát sportovní žurnalistiky pohledem jejích autorů
Konvalina, Michal ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Fotbalová online reportáž jako formát sportovní žurnalistiky pohledem jejích autorů popisuje online reportáž jako jeden z nových žánrů sportovní žurnalistiky v digitálním věku a zabývá se podobou online reportáží ve vybraných českých médiích. Hlavní výzkumnou metodou při vzniku práce byly polostrukturované rozhovory se zástupci daných médií. Hlavní výzkumné otázky se týkaly počátkům a současnosti online reportáží v daném médiu, specifiky online reportáží a nároků na jejich autory a využití multimédií a statistických databází v reportážích. Na základě získaných dat poté práce popisuje podobné a odlišné rysy online reportáží na českém internetu vyplývající z odlišného přístupu jednotlivých médií.
Fotbalová online reportáž v českých médiích
Konvalina, Michal ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Fotbalová online reportáž jako formát sportovní žurnalistiky pohledem jejích autorů popisuje online reportáž jako jeden z nových žánrů sportovní žurnalistiky v digitálním věku a zabývá se podobou online reportáží ve vybraných českých médiích. Hlavní výzkumnou metodou při vzniku práce byly polostrukturované rozhovory se zástupci daných médií. Hlavní výzkumné otázky se týkaly počátkům a současnosti online reportážím v daném médiu, specifiky online reportáží a nároků na jejich autory a využití multimédií a statistických databází v reportážích. Na základě získaných dat poté práce popisuje podobné a odlišné rysy online reportáží na českém internetu vyplývající z odlišného přístupu jednotlivých médií.
Fotbalová online reportáž v českých médiích
Konvalina, Michal ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Fotbalová online reportáž v českých médiích online reportáž jako jeden nových žánrů sportovní žurnalistiky v digitálním věku a zabývá se podobou online reportáží ve vybraných českých médiích. Hlavní výzkumnou metodou při vzniku práce y polostrukturované rozhovory se zástupci daných médií. Hlavními výzkumnými otázky se týkaly počátků online reportáží v daném médiu, případnými interními pravidly pro tvorbu online reportáží, nároků na autora, využití multimédií a statistických databází reportážích. Na základě získaných dat poté práce popisuje podobné a odlišné rysy online reportáží na českém internetu vyplývající z odlišného přístupu jednotlivých médií
Komunikace ČT24 mimo obrazovku
Nevšímalová, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra mediálních studií Diplomová práce 2020 Aneta Nevšímalová Diplomová práce analyzuje komunikaci veřejnoprávní stanice ČT24 na sociálních sítích a webu ČT24 a zjišťuje, zda je tento způsob komunikace efektivní a pro konzumenty sociálních sítí a internetového zpravodajství atraktivní. Odpovídá také na otázku, zda se ČT24 touto aktivitou na internetu snaží k televizním obrazovkám přilákat mladší diváky. Teoretická část se zabývá způsobem komunikace ČT24 na sociálních sítích i webu ČT24 a obsahem, který na těchto platformách ČT24 zveřejňuje. Tato část je doplněna o informace, které byly získány na základě rozhovorů. Výzkum ve formě komparativní analýzy příspěvků v televizním vysílání i na internetových platformách ČT24 se zaměřuje na efektivitu komunikace ČT24 na sociálních sítích a webu ČT24 a demonstruje, jakým způsobem se veřejnoprávní televize svým obsahem přizpůsobuje konzumentům těchto platforem. Součástí analytické části je i dotazník, který odpovídá na otázky, nakolik jsou tyto platformy ČT24 pro mladší uživatele atraktivní.
Hudební online žurnalismus: weby iReport a Musicserver a uplatňování teoretických konceptů žurnalistiky
Šindlauerová, Marta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Diplomová práce popisuje uplatnění teoretických konceptů žurnalistiky v prostředí dvou nejpopulárnějších hudebních webů Musicserver a iREPORT. V základu k tématu jsou představeny základní charakteristiky online žurnalismu a problematika pojmu "ideální kritik". Dále jsou nejprve teoreticky nastíněny a následně zanalyzovány koncepty agenda-settingu, gatekeepingu, objektivity a biasu, participativní žurnalistiky, user generated content, profesionalizace, hypertextuality a intertextuality, využití sociálních sítí, bulvarizace a analýza se dotkne i problematiky přechylování. Rovněž je provedena sémiotická a obrazová analýza vybraných vzorků. Práce se na základě aplikace konceptů pokouší vysvětlit způsob fungování webů, aspekty ovlivňující jejich obsah, faktory působící na selekci témat, způsoby práce s publikem, problémy v souvislosti s objektivitou v kritickém hodnocení umění, nároky kladené na redaktory a míru vlivu na čtenáře. Klíčová slova online žurnalismus, teoretické koncepty, Musicserver, iREPORT, hudba, agenda-setting, gatekeeping, objektivita, participativní žurnalistika, user generated content, digital labour, sociální sítě, bulvarizace, přechylování, sémitocká analýza, interextualita, hypertextualita, profesionalizace.
Fashion Community as an example of consumer online journalism
Pavúková, Natália ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Táto diplomová práca je zameraná na módne blogy a vnímanie blogerov ich čitateľmi. Práca je rozdelená do troch častí - teoretickej, metodologickej a analytickej. V prvej z nich vykladám termíny, ktoré sú s blogovaním spojené, a teda žurnalistiku, online žurnalistiku, blog, sociálne siete, ale i postavu žurnalistu, blogera a s nimi spojený koncept názorového vodcovstva. V metodologickej časti predstavím postupy, aké som použila pre zber dát, tiež rozoberám cieľ výskumu a opíšem výskumný súbor. V poslednej časti popíšem samotný výskum, ktorý som previedla zmiešanou analýzou, kedy som využila kvantitatívne, ale i kvalitatívne postupy. Pomocou dotazníkového šetrenia som zisťovala vnímanie módneho blogera z pohľadu jeho sledujúcich, ich stotožnenie s postavou blogera, ale zvolila som i doplnkovú otázku, ktorou som skúmala, či čitatelia preferujú módne blogy alebo časopisy a taktiež dôvod ich preferencie. Výsledky potvrdzujú kladné vzťahy čitateľov k blogerovi, považujú ho za inšpiratívneho človeka, ktorý ovplyvňuje módne trendy, ale i názory na aktuálne témy. Prínos práce pozorujem v odhalení toho, čo si čitatelia o blogeroch myslia a umiestnenie blogera do spoločnosti, keďže doteraz bol problém s jeho zaradením.
Literatura faktu v českých online médiích v letech 2015-2018
Slouka, David ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se týká literatury faktu v českých online médiích, časově je ohraničena roky 2015 až 2018. Pomocí analýzy vybraných zpravodajských médií a za použití běžně užívaných vyhledávačů, Google.cz a Seznam.cz, bakalářská práce pátrá po literatuře faktu v online médiích dvojím způsobem. Kromě pozorování, měření a analýzy médií je součástí práce také zpřesnění definice pojmu literatura faktu a jeho zasazení do kontextu online médií. Kapitoly 1-3 se zabývají definicí literatury faktu, její historií na území českých zemí a souvislostmi s non-fiction literaturou. Kapitola čtvrtá blíže přibližuje metodiku analýzy a použité výzkumné metody. Kapitola pátá představuje analýzu samotných vybraných zpravodajských serverů - Aktuálně a iDnes - a kapitola šest vyhledává specializované servery literatury faktu. Kapitola sedm výzkumnou část uzavírá vyhledáním textů pojednávajících o literatuře faktu na Aktuálně a iDnes. Osmá kapitola je sumarizací získaných poznatků a spolu se závěrem zasazuje získané informace do kontextu.
Komparace přesahu pracovního času do volného času redaktorů online médií versus redaktorů tištěných médií
Tomková, Klára ; Kasík, Pavel (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Digitální technologie radikálně proměnily mediální prostředí. Zásadní je především rozvoj internetu a služby web, která na něm funguje a díky které vznikla online žurnalistika. Ta má určitá specifika, na základě kterých se práce online žurnalistů do jisté míry liší od práce žurnalistů tištěných médií. Kardinálním rozdílem pro můj výzkum je to, že online žurnalistika je na rozdíl od té tištěné, žurnalistikou v reálném čase. Toto specifikum umožňuje publikovat zprávy ve velmi krátkém časovém intervalu a téměř nepřetržitě. Toto je zásadní rozdíl od publikování zpráv pro tištěná média, jejichž polygrafické zpracování zpomaluje reakční časy tištěných médií. A je to také důvodem, proč jsem se rozhodla zaměřit na komparaci strukturování času online redaktorů a redaktorů tištěných médií. Především tedy na přesah jejich pracovního času do času volného. Ten budu zkoumat jak v běžném režimu tak při mimořádných událostech, které online žurnalistika reflektuje mnohem rychleji než žurnalistika tištěná.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.